dijous, 21 de març del 2013

DIA DE LA POESIA

POESIA A LA CARTA -  21 MARÇ DE 2013
Encara que sigui a última hora, Poesia a la Carta s’afegeix a la celebració del dia de la Poesia i publica alguns poemes dels que es van llegir a la Sessió XXV

MARISA OLIVERA:
DESPERTAR

Et penso, et penso....
i et sento.
Un crit se m'escola,
-          tu t’has allunyat...

Et crido, et crido...
i m'adormo.
Desperto amb delit, 
-          només un retrat...

T'oblido, t'oblido...
i em dreço.
Finida la nit
-          el cor ha mudat!


MOMENT

Damunt dels llençols
les nostres vides.
Entra la nit per la finestra.
Amb cada gest
S’encén el poema


ÚNIC VERS
Somiava que era una papallona i abraçava tot el món.


 SUSANA GIL:
Un home volia ser cirerer,
 per no estar sol.
 Tindria ocells,
 terra, vent, pluja i sol,
 i flors i fruita
 i...
 nens agafant-lo.

L’ home volia ser cirerer.
 per no estar sol.



Juguem , siguem amics,
 no vull,
 jo sí ,
 jo no,
 la vida.




Marta i Clara


CLARA MIR:
Els Déus i les Bèsties

ELS DÉUS
malferits damunt els rajols de la ira
amb la suor al pit de cada corredissa
sobreviuen al toc de les sirenes
i a l’agror esfondrada de cada silenci.
I torna la nit per mossegar la lluna,
per fondre els colors del dia i del refugi,
per deixar-los eixuta la saliva, sense xiscle...

Plegades les ales en el buit, em diuen:
Deixa’ns el llum encès per adormir-nos.

I jo els dic: No funciona la bateria



 MARTA MALLEU:

M’he mirat a l’univers dels teus ulls,
no hi havia estels.
Només el magma gris, desordenat
del caos estès
des de la primeria obscura del món.
M’he vist en el buit
d’aquest mar sense ones ni blaus.
Tot igual, incert.
De sobte, he nedat ninetes endins.
Un, dos, tres, panteix.
Un, dos, tres. Sense veure ni sentir.
Sóc dins del teu gris
Indago, imploro, busco una llum

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada